wtorek, 20 czerwca 2017

Upały! / 10 zasad przetrwania upałów


   



Cześć czytelnicy!
Mam małe pytanko - czy u Was też jest tak gorąco? U mnie na Podkarpaciu termometr wskazuje 33 stopnie w cieniu! Ja mam takie coś, że gdy wychodzę w taki upał na pole, to robi mi się słabo i na prawdę muszę się wrócić do domu. Lato chyba chce nas przywitać jak najuroczyściej, bo słyszałam w radiu, że jutro 1 dzień lata. Aż strach myśleć, co będzie w czerwcu. Nawijam teraz o pogodzie, co może wydawać się dziwne, ale to teraz mną wstrząsnęło, nie miejcie mi tego za złe☺. A teraz podam Wam kilka sposobów na  przetrwanie w tych warunkach ;)
      
       Zasady przetrwania upałów 
1. Zgromadź zapasy wody.
To bardzo ważne. Powinno się pić minimum litr wody dziennie, a gdy jest lato, zwiększa nam się zapotrzebowanie na napoje. Najlepiej pić zwykłą, mineralną wodę. Aby była smaczniejsza możecie wrzucić trochę cytryny, parę listków mięty, czy dwie truskawki.






2. Kostki lodu.
Aby nasz napój był zimniejszy warto użyć kostek lodu. Miejcie ich w zamrażarce zawsze trochę więcej, bo nigdy nie wiadomo, czy kumpela nie ma ochoty na zimne picie.



3. Baza - basen.
Z własnego doświadczenia wiem, że nic tak nie ochładza, jak kąpiel w basenie. Jeśli nie masz własnego, wystarczy kupić bilet na miejski basen. Nie kosztuje on fortunę, a można raz w tygodniu zafundować sobie taką rozrywkę ;)


4. Ostatni wiatrak ratunku.
Wachlarz, wiatrak, wentylator, cokolwiek, co się kręci i przynosi zimno może być twoją ostatnią deską ratunku. Jeśli nie masz wachlarza, możesz go zrobić zginając kartkę papieru od krótszego boku kilka razy, aż do końca, a potem rozkładając go.


5. Nasi wrogowie - komary.
Jak uniknąć ugryzień komarów? Jest wiele preparatów odstraszających te owady, wystarczy pójść do apteki. Spraye, maści, lampiony. Dziś byłam w sklepie ,,Majster" i widziałam nawet bransoletkę odstraszającą komary.




6. Odpowiednie umundurowanie.
W lecie wybierajmy jaśniejsze ubrania,
krótkie spodenki,
koszulki,
japonki.






7. Maska przeciw UV
Tak, ta maska to okulary przeciwsłoneczne. Należy wybrać takie, które będą chronić nasze oczy przed złym promieniowaniem i oczywiście muszą być ładne ;)



8. Kask na słońce
Czapka z daszkiem, kapelusz, chustka. Musimy chronić naszą głowę, bo wychodzenie na dwór bez czapki grozi m.in udarem.




9. Krem 
Gdy wychodzimy na słońce - plaża i te sprawy, warto posmarować się kremem z filtrem.




10. Cień - nasz sprzymierzeniec
Kiedy chcemy zrobić np. piknik z przyjaciółką, wybierajmy miejsca zacienione. Jest tam milej i chłodniej. Nie musimy prażyć się w słońcu.





Już kończymy ten post. Mam nadzieję, że jakoś wytrzymamy te upały. Niech ochłoda będzie z Wami ;)

3 komentarze:

  1. Nie chcę wiedzieć, ile stopni było u mnie dzisiaj w południe... Taki żar z nieba się leje, mam dosyć, mimo, że dopiero się wakacje zaczną. J E S Z C Z E Ż Y J Ę :)
    Okulary mam, krem, kapelusz, mnóstwo wody (ja nie umiem pić, ja piję może jeden litr dziennie, nie mogę włożyć tej wody!), lód (ale lodów brak :() i mój stary przyjaciel - cień <3 Okropne jest to Słońce, zabija. :/
    Niech moc ochłody będzie z Tobą!
    Takie posty można czytać i czytać, ratuję życie. A ja nie zamierzam umierać!
    Pozdrawiam bardzo serdecznie, niech ten wieczór będzie chłody - ma być chłodny! Koniec, kropka, ewentualnie wykrzyknik! :)
    To ja zmykam na film, jeszcze raz pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Emma ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa, tez jestem z podkarpacia! 😆💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, może się znamy i nawet nie wiemy? :-)

      Usuń

Copyright © 2016 Pozytywna Pati , Blogger