wtorek, 25 lipca 2017

Pomagajmy

Cześć!
Dziś chcę napisać co nieco o pomaganiu. Zainspirował mnie do tego pn Mateusz Pawłowski, absolwent Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie, który sam prowadzi akcję charytatywną polegającą na rozdawaniu gadżetów szkolnych biedniejszym dzieciom (link do jego akcji - klik ;)).

Co sądzę o pomaganiu innym? Myślę, że to bardzo ważna sprawa. Każde dobro okazane innym wraca do nas. Nie ważne, czy to będzie udział w wielkiej akcji charytatywnej, czy cicha pomoc koledze z klasy, który gorzej radzi sobie z matematyką. Wszystko jest ważne i każda, nawet najmniejsza pomoc bliźniemu to kolejna cegiełka do wysokich schodów do nieba.

milosc-ruchomy-obrazek-0167
W naszych czasach każdy może pomóc. Jak? To bardzo łatwe! Kiedy siedzę i piszę ten post, mój brat ogląda TV i trzy reklamy z rzędu były związane z pomaganiem. SMS - y, biegi charytatywne. W telewizji możemy znaleźć tego multum. A w internecie? Multum dwieście! Jeśli jednak nie chcemy biegać, wysyłać wiadomości komórkowych, ani niczego z tym podobnych rzeczy, rozejrzyjmy się dookoła. Może umyjemy naczynia i tym odciążymy mamę? A może pomożemy starszej pani nieść zakupy, ustąpimy jej miejsca w poczekalni? Na pewno, gdy pójdziemy do szkoły, lub pracy też znajdziemy osoby, które potrzebują naszego wsparcia. Nawet, jeśli nie chcemy nikomu pomóc w ten sposób, to wystarczy szczera modlitwa. To nic nie kosztuje, a potrafi zdziałać prawdziwe cuda.


To był trochę poważniejszy post, ale mam nadzieję, że i tak Wam się spodobał. Obserwujcie mojego bloga i piszcie komentarze. To naprawdę miłe i daje kopa do dodawania kolejnych wpisów.

No to dobranoc, Pa!

Gifowy Wtorek!

Witam w kolejnej części gifów! Dzisiejszy temat to: Las. Zachęcam Was też do ruszenia się z kanapy i wyjścia na grzyby, czy poziomki do pobliskiego lasku, mniam! ;) Mi niestety nie udało się niczego znaleźć, ale Wam życzę powodzenia. Wierzę w Was!

Pomysły na kolejne kategorie gifów piszcie w komentarzu, wybiorę najlepsze!

sobota, 22 lipca 2017

Ciekawy przypadek Benjamina Buttona

Znalezione obrazy dla zapytania Ciekawy przypadek Benjamina Buttona

Ostatnio natrafiłam na świetny film - Ciekawy przypadek Benjamina Buttona i postanowiłam Wam o nim opowiedzieć.

Matka Benjamina granego przez Bada Pitta umiera w dniu porodu. Ojciec podrzuca dziecko pod dom starców i ucieka. Dlaczego tam, a nie do sierocińca? Może dlatego, że niemowlę wygląda jak osiemdziesięciolatek. Jest cały w zmarszczkach. Dlaczego? Mężczyzna młodnieje zamiast się starzeć. Czy Benjamin da rady żyć młodniejąc? Czy spotka miłość swojego życia?
Tego dowiecie się oglądając ten film.
                                                               
                                                                    Polecam!!!

wtorek, 18 lipca 2017

Gifowy Wtorek!

Gifowy Wtorek to nowa seria. Posty z niej będę dodawała w każdy wtorek. Zamieszczę w nich zrobione przeze mnie gify - co tydzień w innej kategorii.
Dziś będzie to kategoria kwiaty.


poniedziałek, 17 lipca 2017

Kapsuła Czasu

To ja xD
Cześć!
Dziś z przyjaciółką wpadłyśmy na świetny pomysł - zrobimy kapsułę czasu. Chciałabym Wam napisać, na czym to polega i jak można takie coś wykonać samemu.






                                     
                                    zegar-ruchomy-obrazek-0155 Kapsuła Czasu

1. Co to kapsuła czasu?
zegar-ruchomy-obrazek-0107Jest to opakowanie, do którego wkładamy różne rzeczy. Później wszystko szczelnie zamykamy i odkładamy w tajne miejsce. Zajrzymy do pudełka dopiero za kilka lat.
zegar-ruchomy-obrazek-0004
2. Co można włożyć do kapsuły?
My z Oliwką napisałyśmy do siebie listy z tym, co chciałybyśmy sobie powiedzieć za 5 lat. Brat dał nam pomysł, żebyśmy napisały pytania, które chcemy sobie zadać w przyszłości, np. ,,Czy dalej lubię grać w piłkę nożną?". Później Radek też się dołączył. Oprócz kartek w kapsule czasu znalazły się kwiatki, grosiki, breloczki i figurki z plasteliny. Myślę, że miło będzie wrócić do tego wszystkiego po latach.

3. Jak zrobić kapsułę czasu?
Nam wystarczył słoik i zakrętka, na której napisałyśmy markerem ,,Radek, Oli, Pati. Kapsuła Czasu 2017". Później zakopaliśmy to w lasku pod naszym drzewem.

Bardzo fajnie jest otwierać taki słoik po kilku latach. Przynosi on miłe wspomnienia

No to papa :)

Pati

niedziela, 16 lipca 2017

Film Motywacyjny

Cześć!
video-kamery-ruchomy-obrazek-0024nauka-i-szkola-ruchomy-obrazek-0061Jest śliczna, pogodna niedziela, więc postanowiłam napisać dla Was nowy post. Będzie on traktował o filmie motywacyjnym, czyli moim nowym ,,wynalazku". Jest on idealny dla uczniów, którym brakuje motywacji do nauki w roku szkolnym, bo często zdarza się, że nie chce nam się uczyć. Może lepiej byłoby napisać, że rzadko zdarza się, że uczyć nam się chce. Jeśli tak macie, to nie zwlekajcie, tylko czytajcie!

video-kamery-ruchomy-obrazek-0050

nauka-i-szkola-ruchomy-obrazek-0062nauka-i-szkola-ruchomy-obrazek-0063Co to film motywacyjny? Jest to film, który nagrywamy na Wakacjach, a później oglądamy go w roku szkolnym, gdy potrzebujemy motywacji. Jak nagrać film motywacyjny? Weź kamerę - może być to aparat, telefon, tablet - i zacznij nagrywać. Co mam powiedzieć? A co chciałbyś powiedzieć sobie z przyszłości? Zastanów się i nagraj to! Możesz powiedzieć, że szybko zejdzie do Wakacji, że warto się uczyć itd. Wstydzę się nagrywać... Jeśli nie chcesz, to nie nagrywaj, ale pamiętaj, że nikt nie musi widzieć tego poza tobą. Wystarczy, że ukryjesz video w folderze z hasłem. Poza tym, nie musisz układać sobie tekstu, czy czegoś w tym rodzaju. Po prostu usiądź przed kamerą i powiedz, co chcesz przekazać...samemu sobie. Gdzie mogę to nagrać? Najlepiej na polu. Fajnie jest zobaczyć lato, gdy za oknem pruszy śnieg. To przywołuje miłe, wakacyjne wspomnienia.
video-kamery-ruchomy-obrazek-0012Czy ty nagrałaś taki film? Owszem, nagrywałam go kilka razy, bo mi nie wychodził, ale w końcu się udało. Występuje w nim nawet mój kot Franek. Opowiadam w nim o Wakacjach i o tym, że warto się uczyć i dążyć do celu.


Na koniec powiem, że moim zdaniem warto jest nagrać taki film nie tylko dlatego, że jest to niezły kop do działania w roku szkolnym, ale też warto czasem usiąść przed kamerą i powiedzieć wszystko, co chcielibyśmy powiedzieć samemu sobie☺.

czwartek, 13 lipca 2017

Pół Roku Pozytywnej Pati!

Moi drodzy,
wczoraj minęło dokładnie 6 miesięcy od założenia tego bloga. Napisałam wtedy pierwszy post. Jego tytuł to ,,Siemka, tu Pati :)", a treść brzmiała tak:

,,Cześć wszystkim! Mam na imię Patrycja, ale możecie nazywać mnie Pati. W tym miesiącu skończę 13 lat. Lubię robić sobie selfie i pisać opowiadania. Moim ulubionym daniem są placki ziemniaczane. Na tym blogu postaram się codziennie dodawać nowe posty. Lubię czytać komentarze, więc jeśli coś napiszecie będę bardzo zadowolona. Śledźcie mojego bloga, a na pewno się nie rozczarujecie. 
                                                                                                      Pati😘"

Czy coś się zmieniło?
Nie, lubię placki ziemniaczane, robić sobie selfie.
Czekaj, przecież nie o to chodzi.

 


Zmieniło się strasznie długo. Znalazłam nowe zainteresowania. Ten blog, to nie mój wymysł - to moja pasja!

Są tu czytelnicy, którzy wspierali mnie od początku. Niektórzy się udzielają, niektórzy siedzą cichutko. I tych i tych bardzo lubię i im dziękuję.
Klaudusia - jesteś ze mną praktycznie od początku i to jest ten dzień, w którym chcę Ci powiedzieć, że doceniam to, że się tu udzielasz i nie przegapiłaś żadnego posta. Dziękuję.
Są tu też tacy, którzy od niedawna są czytelnikami tego bloga. W tym ostatnio często udzielające się:

Kreo Vita

oraz

              Emma Profond 


Dziękuję Wam. Dziękuję wszystkim za to, że to czytają, że tu są, że mnie wspierają, a jest masa takich osób. Nigdy mnie nie karcicie, zawsze mówicie dobre słowa, choć nie zawsze jest powód. Dzięki, że jesteście.
To takie miłe...


Z ilości wyświetleń jestem zadowolona.

Jakie kraje mnie czytają?
(Te zielone)
Wykres najpopularniejszych krajów wśród przeglądających bloga

Jakie przeglądarki?
Obraz przedstawiający najpopularniejsze przeglądarki
Jakie systemy operacyjne?
Obraz przedstawiający najpopularniejsze platformy

Który post był najczęściej wyświetlany?
A tu Was zaskoczę!
Pierwszy post!



A teraz czas na Was! Macie jakieś pomysły co do naszego bloga? Jak można go ulepszyć? Jakie posty najbardziej lubicie czytać?

Bo ja kocham czytać wszystkie Wasze komentarze!

Może ten post jest dość chaotyczny, ale musicie mi wybaczyć. 

Pozytywna Pati

NIGDY nie żałowałam założenia bloga.


niedziela, 9 lipca 2017

Tag: To czy tamto?

Tak, jest to stary tag, ale ja późno założyłam bloga, więc robię go teraz. Będą to dwie kategorie - MODA i WŁOSY. Zaczynam więc :)

MODA

1. Dżinsy czy spodnie dresowe?

- W tych pierwszych wyglądam lepiej, ale dresy są wygodniejsze. Raczej wybieram dżinsy... ale tylko wygodne!

2. Krótkie czy długie rękawy?

- Krótkie! Głównie teraz, gdy jest lato :) 

3. Sukienki czy spódnice?

- Chyba sukienki, bo nie trzeba dobierać góry :D

4. Paski czy krata?

  -To i to, ale jeśli muszę wybrać, to KRATA!

5. Klapki czy sandały?

- Sandały - w nich mi wygodniej

6.
Szale czy kapelusze?

Nie lubię szali, ale podobają mi się wielkie, piękne kapelusze :)

7. Wisiorek czy bransoletka?

To i to! Ale często bawię się bransoletkami i je niszczę :/. Niech będzie wisiorek!

8. Obcasy czy płaska podeszwa?

- Nie chodzę na obcasach! Wybieram to drugie.

9.
Buty kowbojskie czy sportowe?

- Sportowe!

10.
Marynarka czy bluza?

- Bluza! Głównie, gdy jest bardzo zimno :)

OSY

1. Proste czy kręcone?
- Mam proste i dobrze mi z tym. U innych często podobają mi się kręcone.

2.Kok czy kucyk?
- Kok wygląda u mnie chyba lepiej, ale mam długie włosy, więc szybko mi się rozwala. Wybieram kucyk.

3. Wsuwki czy spinki?
- Spinki, bo wsuwki mnie ranią!

4. Lakier czy żel?
-Nie stosuję tych produktów.

5. Długie czy krótkie?
- Ja mam długie włosy i u mnie wygląda to spoko. Niektórych nie wyobrażam sobie z długimi włosami, ale to kwestia przyzwyczajenia.

6. Ciemne czy jasne?
- U mnie ciemne!

7. Bez grzywki czy z grzywką?
- Nigdy nie miałam grzywki i nie myślę tego zmieniać.

8. Związane czy rozpuszczone?
- Bardziej podobają mi się rozpuszczone.

9. Naturalne czy farbowane?
- Naturalne.

10. Wystylizowane czy w nieładzie?
- Po prostu uczesane.



To już koniec tego post. Chcecie więcej takich tagów?

środa, 5 lipca 2017

Haul zakupowy

Cześć wszystkim!
Dziś pojechałam z oliwką do miasta na zakupy. Zobaczcie, co kupiłam!

Na początek zobaczcie kredki z papierniczego.

 A teraz zeszyt, też z tego sklepu!

Pokażę Wam rzeczy z Pepco.
 - Mazaki
 - długopisy żelowe

 - zeszyt

- koszulka
- kocyk 💙

 - linijki


 - teczka

To chyba tyle rzeczy. Myślę, że Wam też się one podobają 🙂. Chcę jeszcze napisać, że widziałam w Biedronce lody z Merlin Monroe i od razu skojarzyły mi się z moją czytelniczką - Emmą, która kocha filmy 😃.Serdecznie pozdrawiam ją, jak i wszystkich czytających ten post.
Dobranoc! 🌜