środa, 9 grudnia 2020

Blogmas #9 - Najlepsze świąteczne piosenki



 Hejka!

Czy Wy też kochacie te świąteczne piosenki? Ja U W I E L B I A M! To najlepsze piosenki w całym roku! Dziś przedstawię Wam kilka najlepszych utworów świątecznych.

1. ,,Last Christmas" - Wham!


Albo kochasz tą piosenkę, albo jej nienawidzisz, nie ma nic pomiędzy. Niektórych ta piosenka bardzo denerwuje, bo nie ukrywajmy - jest wszędzie, ale większość ją uwielbia. ,,Last Christmas" to piosenka świąteczna, która od wielu lat jest jedną z najpopularniejszych piosenek świątecznych. Nic dziwnego, bo tworzy ona niepowtarzalny klimat. Dla mnie - hit. 

2. Czerwone Gitary - ,,Jeden dzień w roku"


,,Jeden dzień w roku" to piosenka, którą pamiętam jeszcze z moich przedszkolnych czasów, kiedy to śpiewaliśmy ją na akademiach. Jest to dość stara piosenka z pięknym tekstem i cudowną melodią. Nie wyobrażam sobie okresu bożonarodzeniowego bez niej.

3. ,,Kto wie?" - De Su


,,Kto wie" to przepiękna piosenka z wesołą, świąteczną melodią posiadająca świetny tekst. Bardzo kojarzy mi się ona z jasełkami w szkole, ale jest to pozytywne skojarzenie. Wprowadza ona w cudowny klimat. Jeśli jej nie znacie, to bardzo zachęcam Was do przesłuchania.

4. ,,Kling Glöckchen, Klingelingeling"



,,Kling Glöckchen, Klingelingeling" to niemiecka piosenka, którą wieki temu znalazłam z moją przyjaciółką Werą i do dziś ją pamiętam. Niestety, jej słowa rozumiem jedynie połowicznie, ale podoba mi się ze względu na melodię. Jest to po prostu innego, jeśli chcecie się zapoznać z taką piosenką, to czemu nie?

5. Skaldowie - ,,Z kopyta kulig rwie"


,,Z kopyta kulig rwie" to piosenka, którą chyba każdy choć raz w życiu słyszał. Mi towarzyszy tak naprawdę od dziecka. Chociaż słyszałam ją już tyle razy, że znam całą na pamięć, sama włączyłam ją po raz pierwszy dziś, gdy przygotowywałam ten post, więc musicie sobie wyobrazić, jak często była ona puszczana w radiu i w telewizji. Powiem Wam, że uwielbiam tą piosenkę, bo podobają mi się wesołe, skoczne rytmy. A Wy co sądzicie o tym ponadczasowym utworze?

6. Mariah Carey - ,,All I Want For Christmas Is You"


Tej piosenki nie mogło tu zabraknąć. Myślę, że najpopularniejsze piosenki często są najbardziej klimatyczne, bo puszczane wiele razy właśnie w okresie świątecznym zaczynają nam się z nim mocno kojarzyć. ,,All I Want For Christmas Is You" to właśnie bardzo popularna piosenka, która moim zdaniem na tą popularność jak najbardziej sobie zasłużyła, bo jest przepiękna. Jeśli chcecie czegoś nowszego, niżej wklejam Wam tą samą piosenkę, ale nagraną rok temu.


7. ,,Jingle Bell Rock" - Bobby Helms


,,Jingle Bells" to klasyk, moim zdaniem świetny, dużo lepszym utworem według mnie jest ,,Jingle Bell Rock". Pierwszy raz usłyszałam go w filmie ,,Mean girls", którego fragment zamieszczam na dole.
Tak spodobała nam się ta piosenka, że razem z koleżanką nauczyłyśmy się tego układu 😅.

8. Merry Christmas Everyone - Shakin' Stevens


Moim zdaniem warto posłuchać tej piosenki. Ma piękną melodię, a najbardziej podobają mi się dźwięki dzwoneczków, które towarzyszą nam przez cały czas grania utworu.


To już wszystkie piosenki, jakie Wam polecam. Jak widzicie, większość to dość popularne utwory, które absolutnie uwielbiam :) Macie może jakiś utwór, który dorzucilibyście do mojego rankingu? A może któryś byście wyrzucili? 

Wyzwanie na dziś: Posłuchaj chociaż jednej świątecznej piosenki 🎄


4 komentarze:

  1. Super propozycje świątecznych piosenek :D Last Christmas obecnie często leci w radiu :D Do twojego rankingu dodałabym jeszcze piosenkę Mario czy ty wiesz :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znam wszystkie te piosenki i słucham już ich codziennie ! :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. o to wyzwanie dla mnie, codziennie słucham świątecznych piosenek i próbuję się już nastroić haha

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od 12 listopada słucham świątecznych piosenek :) Do Twojej listy dodałabym jeszcze Melanie Thornton Wonderful dream oraz cały album Christmas Michaela Buble :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Pozytywna Pati , Blogger